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The connection to Perec is obvious in De Jonckheere’s work, notably with regard to constraints. The writer of Life, a user’s manual is one of the few authors that feature in what appears to be De Jonckheere’s literary pantheon (http://www.desordre.net/textes/bibliotheque/auteurs/), and a number of his projects are presented as homages to Perec’s work. For example, “Je me souviens de Je me souviens de Georges Perec” (http://www.desordre.net/textes/bibliotheque/auteurs/perec/je_me_souviens.html) or “Tentative d'épuisement de Tentative d'épuisement d'un lieu parisien de Georges Perec” (http://www.desordre.net/textes/bibliotheque/auteurs/perec/saint-sulpice.html). Perec’s work is a major intertext in Désordre.
See Philippe De Jonckheere (s.d.). Désordre. [Online] http://www.desordre.net/bloc/pourquoi.html [accessed 24 April 2018].
The photographer is one of the “guests” on the site.
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Michael Sheringham, Everyday life. Theories and practices from the surrealists to the present, Oxford, Oxford University Press, 2006, p. 17.
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Gilles Clément, “L’esthétique du ‘tas de bois’ ou traité succinct de l’art involontaire,” in Gilbert Pons (dir.), Le Paysage: sauvegarde et création, Seyssel, Champ Vallon, 1999, p. 121.
Claude Burgelin, Georges Perec, Paris, Seuil, 1988, p. 37.
Pierre Macherey, Petits Riens. Ornières et dérives du quotidien, Lormont, Le bord de l’eau, 2009, p. 19.
See Samuel Archibald, Le Texte et la technique. La lecture à l’heure des médias numériques, Montréal, Le Quartanier, 2009.
Pierre Macherey, Petits Riens. Ornières et dérives du quotidien, Lormont, Le bord de l’eau, 2009, p. 21.
Philippe De Jonckheere (s.d.), “Commencement à toutes fins utiles,” Désordre. [Online] https://www.desordre.net/textes/bibliotheque/auteurs/beckett/beckett.pdf [accessed 3 April 2018]
Jean-Luc Nancy, L’Expérience de la liberté, Paris, Galilée, 1988, p. 16 sq.